Szyny okrągłe: podstawa dla systemów transportu bez kierowcy
Szyny okrągłe Strothmann RundSchiene są podstawą wysoko precyzyjnego i bezpiecznego prowadzenia wózków transportowych po określonych trasach. Rolki bieżne umożliwiają bardzo mały opór toczenia i dokładne prowadzenie systemu. Nawet ciężkie obiekty o masie do 5 ton można przemieszczać ręcznie. Żeby zapewnić długotrwałe użytkowanie, okrągłe pręty są wykonane z hartowanej i polerowanej stali.
Koła są wykonane ze stali łożyskowej. Szyny okrągłe leży w jednej płaszczyźnie z podłogą hali, mogą po nim przejeżdżać wózki widłowe i podnośnikowe. Ponadto zapewnione jest najwyższe bezpieczeństwo pracy dzięki likwidacji krawędzi, o które można się potknąć. Obustronne profilowanie umożliwia łatwą wymianę profilu aluminiowego w przypadku uszkodzenia.
Przewaga wynikająca z systemów transportowych prowadzonych po torze
Wysoka efektywność energetyczna
- minimalne opory toczenia dzięki kontaktowi stali ze stalą (koło na okrągłej szynie)
- potrzebna minimalna moc napędowa
- niskie moce potrzebne do poruszania dużymi ładunkami
Brak zużycia podłoża
- brak punktowego obciążenia przez rolki
- brak kolein na podłodze hali
- brak konieczności konserwacji posadzki w obszarze DTS z prowadzeniem po określonych trasach
- Możliwość przejeżdżania po okrężnych szynach wózkami widłowymi i wózkami podnośnikowymi
- najwyższe bezpieczeństwo pracy dzięki likwidacji krawędzi, o które można się potknąć
Zmniejszenie kosztów konserwacji i energii (TCO)
- nie występuje wymiana podzespołów z powodu zużycia
- nie występują naprawy dróg transportowych
- zbędne miejsca serwisowe i konserwacyjne
- zredukowane koszty energii dzięki minimalnemu tarciu
Bezpieczne i precyzyjne prowadzenie po określonych trasach
Szyny okrągłe firmy Strothmann gwarantują bezpieczne i precyzyjne pozycjonowanie wózków. Specjalny kształt rolek bieżnych powoduje bardzo mały opór toczenia i dokładne prowadzenie systemu. Żeby zapewnić długotrwałe użytkowanie, okrągłe pręty są wykonane z hartowanej i polerowanej stali. Koła wykonano ze stali łożyskowej.
- montaż na poziomie podłogi
- wysoka precyzja
- nie wymaga konserwacji
- ergonomiczna
- Ekonomiczne
- możliwość elastycznej rozbudowy
Warianty
szyn okrągłych
Dla różnych obciążeń użytkowych na koło są dostępne szyny okrągłe o średnicy 25, 40 lub 60 mm. Szyny okrągłe RS60 posiadają nośność znamionową 15 ton/koło. Już wózek z czterema kasetami Duo może przesuwać 100 ton
*Rozmiar kanału montażowego (wysokość x szerokość)
40 t
maks. nośność na wózek
80 t
maks. nośność na wózek
200 t
maks. nośność na wózek
Instalacja szyn okrągłych w 4 krokach.
Instalacja RundSchienen w 4 krokach. Instalację szyn okrągłych wykonują na całym świecie partnerzy kooperacyjni firmy Strothmann. Instalację systemu prowadzenia po określonych trasach w podłodze wykonuje się w czterech etapach. Więcej informacji można znaleźć w naszych warunkach montażowych.
- Wymierzenie i oznakowanie rowków w podłodze
- Wycinanie, dłutowanie i czyszczenie rowków
- Układanie i poziomowanie szyn okrągłych w podłożu
- Zalewanie szyn okrągłych w kanale w podłożu
Element skrzyżowania (90°)
Podwozia wózka lub stacje obrotowe zintegrowane z podłożem pozwalają na łatwą zmianę kierunku wózków transportowych uTrack. Dzięki temu osiągalna jest każda dowolna pozycja w miejscu pracy. Układ jezdny krzyżowy umożliwia w połączeniu z modułami skrzyżowania zmianę kierunku. Moduł skrzyżowania jest instalowany wspólnie z szynami okrągłymi. Preferowane przeznaczenie: mało wózków jezdnych, dużo skrzyżowań.
Zwrotnica quadro (90°)
Skrzyżowanie torów wykonanych szyn okrągłych składa się z pojedynczej zwrotnicy quadro. Kasety w wózku są ułożyskowane obrotowo. Do przełączenia pasywnej zwrotnicy quadro służy ręczna dźwignia lub napęd obrotowy wózka. W aktywnych zwrotnicach quadro do zmiany kierunku jazdy służy zwrotnica quadro o napędzie pneumatycznym. Preferowane przeznaczenie: dużo wózków jezdnych z małą liczbą skrzyżowań, bez pochyłości, bez zmiany orientacji. Zalety względem układu jezdnego krzyżowego: bardzo małą wysokość konstrukcyjna wózka.
Obrotnica (0-360°)
Obrotnice są produkowane indywidualnie odpowiednio do szerokości toru i wielkości wózka. Znajdujące się na wysokości podłogi obrotnice można obracać automatycznie; w trakcie obrotu obraca się także produkt. Preferowane przeznaczenie: dużo wózków jezdnych, mało skrzyżowań, na odcinkach z pochyłościami lub przy konieczności zmiany orientacji produktu.