UTrack zalety systemu
AGV do ładunków ciężkich

Lean Production

uTrack to punkt odniesienia dla szczupłych i wydajnych procesów. W porównaniu ze swobodnie poruszającymi się i autonomicznymi DTS, system przekonuje już od fazy planowania przez cały okres trwania instalacji minimalnymi nakładami i kosztami.

Precyzyjne pozycjonowanie

Prowadzenie po szynach uTrack umożliwia bardzo precyzyjne pozycjonowanie i powtarzalność do ±0,3 mm: Dzięki temu możliwa jest optymalna integracja w zautomatyzowane procesy, takie jak roboty, instalacje rozładowujące stosy lub stoły podnoszące.

System bezobsługowy

Wszystkie komponenty uTrack są bezobsługowe: zestawy kół nie muszą być konserwowane ani zmieniane, zbędna jest wolna przestrzeń do prac konserwacyjnych, nie występują napędy redundancyjne, nie trzeba posiadać pojazdów rezerwowych.

Wysoka wydajność energetyczna

Dzięki minimalnym oporom toczenia do wprawienia w ruch dużych ładunków potrzebne są małe moce. W efekcie potrzebna jest minimalna moc napędowa. Na przykład 2 kW do poruszenia ładunku 30 t.

System instalowany w podłodze

System prowadzenia po określonych trasach uTrack leży w jednej płaszczyźnie z podłogą hali, mogą po nim przejeżdżać wózki widłowe i podnośnikowe. Ponadto zapewnione jest najwyższe bezpieczeństwo pracy dzięki likwidacji krawędzi, o które można się potknąć.

Redukcja kosztów następczych

Na skutek prowadzenia po określonych trasach brak wielu kosztów koniecznych w standardowych DTS: zbędne są konserwacja, pojazdy zastępcze i remonty podłogi a także nie dochodzi do postojów awaryjnych na skutek utraty zdolności pozycjonowania.

UTrack właściwości systemu

UTrack - wózki transportowe

Zmienna konstrukcja podwozia

Wózek transportowy uTrack jest dostosowywany indywidualnie do potrzeb użytkownika: wersja podwozia, wysokość konstrukcyjna i kolorystyka mogą być dobierane dowolnie. Przykłady przedstawiają specjalistyczne wykonania dostosowane do wymagań klientów i różnych rynków. Wózki transportowe mogą być także wyposażone w dodatkowe funkcje, takie jak podnoszenie i obracanie ładunków.


FTS-Einsatz: Landmaschinenmontage, 23 t

Montaż maszyn rolniczych: nośność 23 t, dł.= 3500 mm, szer.= 2000 mm, wys.=220 mm

FTS-Einsatz: Landmaschinenmontage, 16 t

Montaż maszyn rolniczych: nośność 16 t, dł.= 7500 mm, szer.= 2800 mm, wys.= 400 mm

FTS-Einsatz: Turbinenkomponenten

Transport elementów turbin: nośność 85 t, dł.= 3010 mm, szer.= 2850 mm, wys.= 440 mm

FTS-Einsatz: Fräs- od. Werkzeugmaschinen

Montaż frezarek i obrabiarek: nośność 10 t, dł.= 3810 mm, szer.= 1540 mm, wys.= 150 mm

Elastyczne zaopatrzenie w energię

Zasilanie wózków transportowych uTrack w energię można dobierać elastycznie w zależności od zastosowania. W przypadku zasilania akumulatorowego proces ładowania można dostosować indywidualnie: od ładowania ręcznego do zautomatyzowanego z wykorzystaniem punktów kontaktowych lub stacji ładowania. W przypadku zastosowań o krótkich cyklach czasowych, długich trasach lub wielu pojazdach preferowany jest napęd indukcyjny.

Akumulator

Wózki jezdne z akumulatorami charakteryzuje prosta instalacja. W tym rozwiązaniu stosowana są akumulatory litowo-jonowe o krótkich czasach ładowania.

Indukcja

Wózki jezdne o napędzie indukcyjnym pozwalają na bezstykowe przekazywanie energii. System indukcyjny zasila DTS całościowo, włącznie z układem napędowym i sterowaniem.

UTrack: zmiana kierunku
elastyczne pozycjonowanie AGV
do ładunków ciężkich

Element skrzyżowania (90°)

Podwozia wózka lub stacje obrotowe zintegrowane z podłożem pozwalają na łatwą zmianę kierunku wózków transportowych uTrack. Dzięki temu osiągalna jest każda dowolna pozycja w miejscu pracy. Układ jezdny krzyżowy umożliwia w połączeniu z modułami skrzyżowania zmianę kierunku. Moduł skrzyżowania jest instalowany wspólnie z szynami okrągłymi. Preferowane przeznaczenie: mało wózków jezdnych, dużo skrzyżowań.

Zwrotnica quadro (90°)

Skrzyżowanie torów wykonanych szyn okrągłych składa się z pojedynczej zwrotnicy quadro. Kasety w wózku są ułożyskowane obrotowo. Do przełączenia pasywnej zwrotnicy quadro służy ręczna dźwignia lub napęd obrotowy wózka. W aktywnych zwrotnicach quadro do zmiany kierunku jazdy służy zwrotnica quadro o napędzie pneumatycznym. Preferowane przeznaczenie: dużo wózków jezdnych z małą liczbą skrzyżowań, bez pochyłości, bez zmiany orientacji. Zalety względem układu jezdnego krzyżowego: bardzo małą wysokość konstrukcyjna wózka.

Obrotnica (0-360°)

Obrotnice są produkowane indywidualnie odpowiednio do szerokości toru i wielkości wózka. Znajdujące się na wysokości podłogi obrotnice można obracać automatycznie; w trakcie obrotu obraca się także produkt. Preferowane przeznaczenie: dużo wózków jezdnych, mało skrzyżowań, na odcinkach z pochyłościami lub przy konieczności zmiany orientacji produktu.

UTrack – prowadzenie po określonych trasach

Bezpieczne i precyzyjne prowadzenie po określonych trasach dzięki szynom okrągłym

Szyny okrągłe Strothmann gwarantują bezpieczne i precyzyjne pozycjonowanie wózków transportowych uTrack. Specjalny kształt rolek bieżnych powoduje bardzo mały opór toczenia i dokładne prowadzenie systemu. Żeby zapewnić długotrwałe użytkowanie, okrągłe pręty są wykonane z hartowanej i polerowanej stali, a koła ze stali łożyskowej.

  • montaż na poziomie podłogi
  • wysoka precyzja
  • nie wymaga konserwacji
  • ergonomiczna
  • Ekonomiczne
  • możliwość elastycznej rozbudowy

Dowiedz się więcej

Bezpieczne i precyzyjne prowadzenie ładunku ciężkiego AGV.

Dane techniczne*

uTrack

maks. nośność na wózek 

  • RS25: 20 t, RS40: 40 t, RS60: 100 t

min. wymiary 
(S x W x G)

  • RS25/40: 1400 mm x 2500 mm x 300mm
  • RS60: 2500 mm x 3200 mm x 440mm

Profil jezdny

  • maks. prędkość. 30 m/min, maks. przyspieszenie 0,2 m/s²
  • min. droga hamowania (20 m/min) ok. 300 mm, Standardowa dokładność pozycjonowania ±3 mm

Zasilanie w energię

  • Akumulator AGM
    • Ładowarka zewnętrzna (podłączana lub ładująca powierzchnie)
    • Ładowarka wewnętrzna (plug-in)
  • Bezdotykowy transfer energii (indukcyjny)
    • wzdłuż całej trasy
  • Systemy hybrydowe
    • Akumulator LFP + indukcyjne/stacjonarne punkty ładowania
    • Magazynowanie kondensatorów + indukcyjne/częściowe ścieżki ładowania

Układ sterowania pojazdem

  • Tryb automatyczny
    • Polecenia jazdy za pośrednictwem WLAN urządzenia sterujące naprowadzaniem (protokół Profinet/Profisafe)
    • Polecenia jazdy za pośrednictwem elementów obsługowych na pojeździe lub stacjonarnych
  • Ręcznie: Ręczny moduł sterowania za pośrednictwem radia lub kabla

Urządzenie sterujące naprowadzaniem

  • Zarządzanie/diagnozowanie floty na poziomie instalacji produkcyjnej
  • Zarządzanie zleceniami
  • Standardowy interfejs transferu danych OPC UA

Nawigacja

  • Nawigacja typu „punkt-punkt“ za pomocą transponderów wpuszczonych w posadzkę

Technika bezpieczeństwa

  • Diagonalnie rozmieszczone skanery laserowe z zakresem rejestracji 270°

Koncepcja awaryjna

  • łatwe odłączenie napędu umożliwia szybkie ręczne dalsze taktowanie procesu w przypadku awarii pojazdu bez istotnych przerw w produkcji

funkcje opcjonalne

  • Funkcja podnoszenia, funkcja obrotu, ultra-precyzyjne pozycjonowanie dzięki dodatkowemu podwoziu centrującemu do (±0,3 mm)

* każdorazowo w wykonaniu standardowym

Ładunek ciężki AGV: szyna okrągła oferuje najniższe zużycie energii w transporcie ciężkich ładunków w porównaniu z innymi systemami.

Maksymalna optymalizacja efektywności energetycznej

Żaden inny system transportowy nie zużywa mniej energii do przemieszczania ciężkich ładunków niż szyny okrągłe.

  • zredukowanie zapotrzebowania energetycznego do minimum
  • stabilne zużycie dzięki systemowi, który praktycznie nie ulega zużyciu mechanicznemu
  • połączenie efektywności energetycznej i niskiej intensywności konserwacji znacznie przyczynia się do proekologicznej produkcji (ślad węglowy CO2).

Autonomicznie i swobodnie lub ultra precyzyjnie i ultra wydajnie?

Skontaktuj się z naszymi ekspertami uTrack.

Turn on Javascript! +1 312 982 2770
Skontaktuj się z ekspertami
Zalety systemu