Szyny okrągłe: podstawa systemów transportowych prowadzonych na szynach
Szyny okrągłe Strothmann RundSchiene są podstawą wysoko precyzyjnego i bezpiecznego prowadzenia wózków transportowych po określonych trasach. Rolki bieżne umożliwiają bardzo mały opór toczenia i dokładne prowadzenie systemu. Nawet ciężkie obiekty o masie do 5 ton można przemieszczać ręcznie. Żeby zapewnić długotrwałe użytkowanie, okrągłe pręty są wykonane z hartowanej i polerowanej stali.
Koła są wykonane ze stali łożyskowej. Szyny okrągłe leży w jednej płaszczyźnie z podłogą hali, mogą po nim przejeżdżać wózki widłowe i podnośnikowe. Ponadto zapewnione jest najwyższe bezpieczeństwo pracy dzięki likwidacji krawędzi, o które można się potknąć. Obustronne profilowanie umożliwia łatwą wymianę profilu aluminiowego w przypadku uszkodzenia.
Przewaga wynikająca z systemów transportowych prowadzonych po torze
Wysoka efektywność energetyczna
- minimalne opory toczenia dzięki kontaktowi stali ze stalą (koło na okrągłej szynie)
- potrzebna minimalna moc napędowa
- niskie moce potrzebne do poruszania dużymi ładunkami
Brak zużycia podłoża
- brak punktowego obciążenia przez rolki
- brak kolein na podłodze hali
- brak konieczności konserwacji posadzki w obszarze DTS z prowadzeniem po określonych trasach
- Możliwość przejeżdżania po okrężnych szynach wózkami widłowymi i wózkami podnośnikowymi
- najwyższe bezpieczeństwo pracy dzięki likwidacji krawędzi, o które można się potknąć
Zmniejszenie kosztów konserwacji i energii (TCO)
- nie występuje wymiana podzespołów z powodu zużycia
- nie występują naprawy dróg transportowych
- zbędne miejsca serwisowe i konserwacyjne
- zredukowane koszty energii dzięki minimalnemu tarciu
Bezpieczne i precyzyjne prowadzenie po określonych trasach
Szyny okrągłe firmy Strothmann gwarantują bezpieczne i precyzyjne pozycjonowanie wózków. Specjalny kształt rolek bieżnych powoduje bardzo mały opór toczenia i dokładne prowadzenie systemu. Żeby zapewnić długotrwałe użytkowanie, okrągłe pręty są wykonane z hartowanej i polerowanej stali. Koła wykonano ze stali łożyskowej.
- montaż na poziomie podłogi
- wysoka precyzja
- nie wymaga konserwacji
- ergonomiczna
- Ekonomiczne
- możliwość elastycznej rozbudowy
Warianty
szyn okrągłych
Dla różnych obciążeń użytkowych na koło są dostępne szyny okrągłe o średnicy 25, 40 lub 60 mm. Szyny okrągłe RS60 posiadają nośność znamionową 15 ton/koło. Już wózek z czterema kasetami Duo może przesuwać 100 ton
*Rozmiar kanału montażowego (wysokość x szerokość)
40 t
maks. nośność na wózek
80 t
maks. nośność na wózek
200 t
maks. nośność na wózek
Instalacja szyn okrągłych w 4 krokach.
Instalacja RundSchienen w 4 krokach. Instalację szyn okrągłych wykonują na całym świecie partnerzy kooperacyjni firmy Strothmann. Instalację systemu prowadzenia po określonych trasach w podłodze wykonuje się w czterech etapach. Więcej informacji można znaleźć w naszych warunkach montażowych.
- Wymierzenie i oznakowanie rowków w podłodze
- Wycinanie, dłutowanie i czyszczenie rowków
- Układanie i poziomowanie szyn okrągłych w podłożu
- Zalewanie szyn okrągłych w kanale w podłożu
Maksymalna elastyczność: dzięki możliwości zmiany kierunku
Podwozie w wózku lub przełączniki quadro i stacje obrotowe zintegrowane z podłogą umożliwiają łatwą zmianę kierunku wózków transportowych. Oznacza to, że można dotrzeć do każdego miejsca na placu budowy.
Wózek poprzeczny (90°)
Wózek poprzeczny umożliwia zmianę kierunku jazdy w połączeniu z elementami krzyżowymi. Element krzyżowy jest instalowany razem z szyną okrągłą. Główne zastosowanie: wiele skrzyżowań i niewiele wózków. Kolejna zaleta: zintegrowaną funkcję podnoszenia można łatwo rozszerzyć na zadania transportowe związane z podnoszeniem i opuszczaniem.
Wózek Quadro, pasywny (90°)
Okrągły przejazd kolejowy składa się z pojedynczych punktów quadro. Kasety w wózku są zamontowane na łożyskach obrotowych. Przełączanie za pomocą pasywnej zwrotnicy quadro odbywa się za pomocą ręcznej dźwigni przełącznika lub napędu obrotowego na wózku.
Wózek Quadro, aktywny (90°)
W przypadku aktywnej zwrotnicy quadro zmiana kierunku odbywa się za pomocą pneumatycznie napędzanych zwrotnic quadro w podłodze. Preferowane zastosowanie: wiele wózków z niewielką liczbą skrzyżowań, bez wzniesień, bez zmian orientacji. Przewaga nad wózkami poprzecznymi.
Stacja obrotowa (0 ... 360°)
Stacje zwrotne są dostosowywane do szerokości toru i wielkości wózka. Stacje obrotowe na poziomie podłogi można obracać ręcznie lub za pomocą dodatkowego napędu, zmieniając w ten sposób również orientację produktu. Preferowane zastosowanie: wiele wózków, niewiele skrzyżowań lub przy zmianie orientacji: bardzo niska całkowita wysokość wózka.