Szyny okrągłe: podstawa systemów transportowych prowadzonych na szynach

Szyny okrągłe Strothmann RundSchiene są podstawą wysoko precyzyjnego i bezpiecznego prowadzenia wózków transportowych po określonych trasach. Rolki bieżne umożliwiają bardzo mały opór toczenia i dokładne prowadzenie systemu. Nawet ciężkie obiekty o masie do 5 ton można przemieszczać ręcznie. Żeby zapewnić długotrwałe użytkowanie, okrągłe pręty są wykonane z hartowanej i polerowanej stali.

Koła są wykonane ze stali łożyskowej. Szyny okrągłe leży w jednej płaszczyźnie z podłogą hali, mogą po nim przejeżdżać wózki widłowe i podnośnikowe. Ponadto zapewnione jest najwyższe bezpieczeństwo pracy dzięki likwidacji krawędzi, o które można się potknąć. Obustronne profilowanie umożliwia łatwą wymianę profilu aluminiowego w przypadku uszkodzenia.

Technologia szyn okrągłych dla systemów transportowych manualnych i napędzanych.

Przewaga wynikająca z systemów transportowych prowadzonych po torze

Wysoka efektywność energetyczna

  • minimalne opory toczenia dzięki kontaktowi stali ze stalą (koło na okrągłej szynie)
  • potrzebna minimalna moc napędowa
  • niskie moce potrzebne do poruszania dużymi ładunkami

Brak zużycia podłoża

  • brak punktowego obciążenia przez rolki
  • brak kolein na podłodze hali
  • brak konieczności konserwacji posadzki w obszarze DTS z prowadzeniem po określonych trasach
  • Możliwość przejeżdżania po okrężnych szynach wózkami widłowymi i wózkami podnośnikowymi
  • najwyższe bezpieczeństwo pracy dzięki likwidacji krawędzi, o które można się potknąć

Zmniejszenie kosztów konserwacji i energii (TCO)

  • nie występuje wymiana podzespołów z powodu zużycia
  • nie występują naprawy dróg transportowych
  • zbędne miejsca serwisowe i konserwacyjne
  • zredukowane koszty energii dzięki minimalnemu tarciu

Bezpieczne i precyzyjne prowadzenie po określonych trasach

Szyny okrągłe firmy Strothmann gwarantują bezpieczne i precyzyjne pozycjonowanie wózków. Specjalny kształt rolek bieżnych powoduje bardzo mały opór toczenia i dokładne prowadzenie systemu. Żeby zapewnić długotrwałe użytkowanie, okrągłe pręty są wykonane z hartowanej i polerowanej stali. Koła wykonano ze stali łożyskowej.

  • montaż na poziomie podłogi
  • wysoka precyzja
  • nie wymaga konserwacji
  • ergonomiczna
  • Ekonomiczne
  • możliwość elastycznej rozbudowy

System prowadzenia szynowego: bezpieczne i precyzyjne prowadzenie po określonych trasach systemów transportowych

Warianty
szyn okrągłych

Dla różnych obciążeń użytkowych na koło są dostępne szyny okrągłe o średnicy 25, 40 lub 60 mm. Szyny okrągłe RS60 posiadają nośność znamionową 15 ton/koło. Już wózek z czterema kasetami Duo może przesuwać 100 ton

*Rozmiar kanału montażowego (wysokość x szerokość)

Prowadzenie po określonych trasach

40 t

maks. nośność na wózek

Prowadzenie po określonych trasach

80 t

maks. nośność na wózek

Prowadzenie po określonych trasach

200 t

maks. nośność na wózek

Instalacja szyn okrągłych w 4 krokach.

Instalacja RundSchienen w 4 krokach. Instalację szyn okrągłych wykonują na całym świecie partnerzy kooperacyjni firmy Strothmann. Instalację systemu prowadzenia po określonych trasach w podłodze wykonuje się w czterech etapach. Więcej informacji można znaleźć w naszych warunkach montażowych.

  1. Wymierzenie i oznakowanie rowków w podłodze
  2. Wycinanie, dłutowanie i czyszczenie rowków
  3. Układanie i poziomowanie szyn okrągłych w podłożu
  4. Zalewanie szyn okrągłych w kanale w podłożu
Technologia szyn okrągłych: system prowadzenia szynowego dla maksymalnej ergonomii

Maksymalna elastyczność: dzięki możliwości zmiany kierunku

Podwozie w wózku lub przełączniki quadro i stacje obrotowe zintegrowane z podłogą umożliwiają łatwą zmianę kierunku wózków transportowych. Oznacza to, że można dotrzeć do każdego miejsca na placu budowy.

Wózek poprzeczny (90°)

Wózek poprzeczny umożliwia zmianę kierunku jazdy w połączeniu z elementami krzyżowymi. Element krzyżowy jest instalowany razem z szyną okrągłą. Główne zastosowanie: wiele skrzyżowań i niewiele wózków. Kolejna zaleta: zintegrowaną funkcję podnoszenia można łatwo rozszerzyć na zadania transportowe związane z podnoszeniem i opuszczaniem.

Prowadzenie po określonych trasach
Prowadzenie po określonych trasach

Wózek Quadro, pasywny (90°)

Okrągły przejazd kolejowy składa się z pojedynczych punktów quadro. Kasety w wózku są zamontowane na łożyskach obrotowych. Przełączanie za pomocą pasywnej zwrotnicy quadro odbywa się za pomocą ręcznej dźwigni przełącznika lub napędu obrotowego na wózku.

Prowadzenie po określonych trasach
Prowadzenie po określonych trasach

Wózek Quadro, aktywny (90°)

W przypadku aktywnej zwrotnicy quadro zmiana kierunku odbywa się za pomocą pneumatycznie napędzanych zwrotnic quadro w podłodze. Preferowane zastosowanie: wiele wózków z niewielką liczbą skrzyżowań, bez wzniesień, bez zmian orientacji. Przewaga nad wózkami poprzecznymi.

Prowadzenie po określonych trasach
Prowadzenie po określonych trasach

Stacja obrotowa (0 ... 360°)

Stacje zwrotne są dostosowywane do szerokości toru i wielkości wózka. Stacje obrotowe na poziomie podłogi można obracać ręcznie lub za pomocą dodatkowego napędu, zmieniając w ten sposób również orientację produktu. Preferowane zastosowanie: wiele wózków, niewiele skrzyżowań lub przy zmianie orientacji: bardzo niska całkowita wysokość wózka.

Prowadzenie po określonych trasach

Jakie produkty chcesz precyzyjnie i bezpiecznie przemieszczać?

Skontaktuj się z naszymi ekspertami ds. szyn okrągłych.

Turn on Javascript! +49 5207 9122 265
Skontaktuj się z ekspertami
Prowadzenie po określonych trasach